Fedezd fel Hollandiát!

Rejtett kincsek kalandvágyó turistáknak

Amszterdami Erdő - az én Bakonyom

2016. április 12. 14:10 - priya

Kirándulós, túrázós, erdőjáró család vagyunk, és Hollandiába költözve egy idő után borzasztóan elkezdett hiányozni nekünk az otthoni táj sokszínűsége. Autóval és vonattal járva az itteni vidéket egy idő után már nem rágtuk le a körmünket újabb sík mezőket, teheneket/birkákat/madarakat, szélmalmokat és csatornákat látva. Úgyhogy amikor hosszabb idő után először hazalátogattunk, majdnem elsírtam magam a veszprémi viaduktról és a márkói hídról elém táruló látványtól...

Az is igaz viszont, hogy ha nincs ez a mindenhol sík terep, sosem szerettem volna bele a biciklizésbe. (Itt minden hídnak és buckának kijár a "Wow! Egy domb!" felkiáltás.)

Mázlink volt, mert első hollandiai lakhelyünktől karnyújtásnyira megtaláltuk a kompromisszumos megoldást: ha egy kis bakonyi életérzésre vágytunk, azonnal elkerekeztünk az Amsterdamse Bos-ba. Ez a viszonylag nagy kiterjedésű (a Central Parknál háromszor nagyobb) erdős terület Amszterdam déli részén található, és teljes egészében emberi kéz munkájának köszönheti létét. A vizes területet először lecsapolták, majd 1934-ben kezdték meg a fák ültetését, hogy egy fantasztikus parkot hozzanak létre - ezúttal olyat, melyben nemcsak a kiváltságosak korzózhatnak vasárnaponként. A  hatalmas projekt azért is fontos volt, mert munkát adott az embereknek (akkoriban körülbelül 55000 amszterdami volt állás nélkül).

Ha turistaként ellátogatunk ide, érdemes a bejáratnál biciklit bérelni, mert gyalog jóval hosszabb ideig tart bejárni a parkot.

Mi az, ami miatt az Amsterdamse Bos annyira szerethető?

1.) A városból nosztalgiavillamossal is megközelíthetjük (április elejétől október végéig 11:00 és 17:00 óra között indul a járat a Haarlemmermeerstation-ról).

2.) A bejárat közelében van egy látogatóközpont, ahol az erdő történetéről, flórájáról és faunájáról tudhatunk meg érdekességeket, szórakoztató módon és maximálisan gyerekbarát múzeumi környezetben. Itt térképet is kapunk a kalandozásokhoz.

3.) Ha az erdőt a vízről nézve szeretnénk inkább szemügyre venni, arra is van lehetőség: rendszeresen indulnak hajókirándulások, valamint kenut is lehet bérelni.

4.) Az erdő közepén található egy kecskefarm, ahol körbe lehet nézni, és beszédbe elegyedni az ott dolgozókkal. Természetesen az itt készülő termékeket is meg lehet kóstolni (állítólag a kecsketejből készült jégkrém fantasztikus, de ezt sem cáfolni, sem megerősíteni nem tudom.)

5.) A bejáratnál van a Fun Forest nevű mászópark, ahol különböző nehézségű erdei kötélpályákon, hidakon egyensúlyozhatunk.

6.) A Miniport területén a gyerekek 4 éves kortól önállóan vezethetik az általuk választott elektromos csónakot, tanulhatnak a hajózásról és persze a csomókötésről.

7.) A melegebb hónapokban (májustól augusztus/szeptemberig), ha 20 fok fölé emelkedik a hőmérséklet, megnyitják az ingyenes pancsolómedencéket. Gyerekmennyország. :-)

8.) Júliusban és augusztusban szinte minden este történik valami a BosTheather-ben, azaz az Erdei Színházban, ahol fantasztikus környezetben élvezhetjük a szabadtéri előadásokat.

9.) Az erdő területén több kávézó, étterem is található, és természetesen piknikezni, sütögetni is lehet.

Kell ennél több?

A képek forrása: http://www.amsterdamsebos.nl/

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.